Ångerrätt / Reklamation

Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) har du som kund 14 dagars ångerrätt, utan påföljd och utan att ange skäl, från och med den dagen du mottagit din order. Att inte hämta ut sitt paket räknas inte som att man ångrar sitt köp. 

För att skapa en retur gör såhär:

  1. Gå till www.tenabutiken.se/retur och fyll i information om din retur. - Ordernummer är det beställningsnummer som du hittar i ditt orderbekräftelsemail. - Paketets vikt står på etiketten på lådan/påsen som produkterna levererades i.
  2. Klicka sedan på ”Generera returetikett” och skriv ut etiketten och klistra utanpå lådan/påsen som du skickar tillbaka produkterna i. Inget porto behövs.
  3. Hitta din närmaste DHL Servicepoint HÄR och lämna in paketet där.
  • Återbetalning sker så snart som den returnerade varan är tillbakaskickad och mottagen av vårt lager, detta gäller både för dig som har betalt med kort och med faktura (i det fallet att du har hunnit betala fakturan innan returen görs).
  • Har du ingen möjlighet att skriva ut en etikett? Kontakta kundservice via mail  

För att reklamera en vara gör såhär: 

Kontakta kundservice via mail så hjälper de dig.

Från och med den 15 februari 2016 kan konsumenter inom EU använda sig av Online Dispute Resolution (ODR) för att lösa eventuella tvister utanför domstol. Läs mer om ODR här. Vi följer ARN (allmänna reklamationsnämnden) vid eventuell tvist.