Köpvillkor

Allmänt

TENA Butiken är certifierad av Trygg E-handel och följer deras regler och föreskrifter för distanshandel.

Följande köpvillkor gäller försäljning till konsument. TENA Butiken säljer endast varor till personer över 18 år, med leverans inom Sverige. Samtliga leveranser sker i diskret förpackning.

Observera att du behöver ha antingen mobiltelefon eller e-mailadress för att kunna handla i TENA Butiken då du kommer att få avisering om din leverans via SMS alternativt e-mail.

Priser

Priserna som är angivna i TENA Butiken är angivna inklusive 25% moms. Frakt tillkommer med 45 kr vid leverans till ombud, fri frakt vid beställningar över 500 kr. Vid hemleverans är fraktkostnaden alltid 99 kr.

TENA Butiken erbjuder ca 10% rabatt vid köp av hela kartonger. Rabatten är avdraget angivna ordinarie priser på hel kartong.

Orderbekräftelse skickas med e-post.

Leveranser

När du handlar hos oss kan du välja att hämta beställningen på din närmaste DHL Service Point eller att få produkterna hemlevererade. Om du registrerar dig som kund så sparas dessa uppgifter till nästa beställningstillfälle och det finns även möjlighet att lägga till fler leveransadresser.

Leverans via DHL Service Point kostar 45kr vid köp upp till 500 kr, för beställningar över 500 kr gäller fri frakt. När din leverans har kommit fram får du en SMS-avisering med information om på vilken DHL Service Point ditt paket kan hämtas upp.

Hemleverans via PostNord kostar 99 kr. När ditt paket är redo att levereras aviseras du via SMS (eller e-mail om du inte har mobiltelefon) för att komma överens om dag och tid för hemleveransen. Observera att tiden är ett leveransfönster om 2-3 timmar under dagtid, kl 8-17. 

Leveranstiden är normalt 2-5 vardagar. Om en vara inte finns på lager är leveranstiden 5-7 vardagar. Om varan är försenad har du rätt att häva ditt köp.

Betalsätt

I TENA Butiken kan du betala med kort, faktura eller konto (delbetalning).

Kortbetalning
Vi accepterar VISA och Mastercard och all korthantering sker krypterat hos vår säkerhetspartner DIBS

Faktura- och kontobetalning
I samarbete med Collector Credit AB erbjuder vi faktura- och kontobetalning (delbetalning). En kreditprövning görs i samband med köp, vilket kan medföra att en kreditupplysning tas.

Väljer du att betala med faktura så levereras dina varor innan betalning. Du kan därefter välja att betala hela beloppet med en gång eller dela upp betalningen i mindre delar. Fakturan förfaller till betalning 30 dagar efter utställande.

Du kan välja att delbetala din faktura upp till tolv månader genom att betala in det lägsta beloppet som står angivet på fakturan. Det minsta beloppet som måste betalas är 1/12 av din skuld, dock lägst 50 kr. Du kan när som helst betala ett högre belopp eller hela skulden. Vid delbetalning tillkommer en ränta på 19,2% per år.

Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.

För att se fullständiga villkor för Collectors faktura se länkarna nedan:

Allmänna villkor för faktura och kontokredit
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

Ångerrätt / Reklamation

Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) har du som kund 14 dagars ångerrätt, utan påföljd och utan att ange skäl, från och med den dagen du mottagit din order. Att inte hämta ut sitt paket räknas inte som att man ångrar sitt köp. Förtryckt returetikett som finns i din försändelse skall användas vid returer.

För att erhålla återbetalning skall produkterna returneras till följande adress i oöppnad och oskadad originalförpackning:

SCA Hygiene Products AB
Åkarevägen 1
Gate S
311 32 Falkenberg

Återbetalning sker så snart som den returnerade varan är tillbakaskickad och mottagen av vårt lager, detta gäller både för dig som har betalt med kort och med faktura (i det fallet att du har hunnit betala fakturan innan reklamationen).

Önskar du reklamera en produkt skall du så fort som möjligt kontakta Tenabutikens kundservice på telefon 031-755 19 16 vardagar kl 09-12 alt tenabutiken@referens-tm.se. Använd returetiketten för att returnera dina produkter.

Från och med den 15 februari 2016 kan konsumenter inom EU använda sig av Online Dispute Resolution (ODR) för att lösa eventuella tvister utanför domstol. Läs mer om ODR här. Vi följer ARN (allmänna reklamationsnämnden) vid eventuell tvist.

Återbetalning

Om du betalat din faktura och därefter ångrat ditt köp, så har du ett tillgodohavande hos Collector. För återbetalning av tillgodot, maila dina kontakt- och kontouppgifter till Collector refund@collector.se eller ring till 031 - 750 27 73. Du kan även besöka Collector på https://commerce.collector.se.

Registrera dig och logga in

Registera ett konto i Tenabutiken.se

Klicka på "Skapa konto" (finns under Logga in i menyn till vänster). Fyll i alla fält (röda stjärnor markerar att det är obligatoriska fält). Se till att "e-postadressen "/" Bekräfta e-postadress" fälten matchar, och att "Skriv nytt lösenord"/"Bekräfta nytt lösenord" fälten även de matchar. Kryssa i rutan för att godkänna våra Villkor - ta dig tid att läsa dessa, eftersom de kan skilja sig från andra nätbutiker. Skriv in bokstäver och siffror i bilden i rutan. Klicka på "Skapa konto". Din anmälan kommer att bekräftas. I händelse av fel eller tomma fält, får du ett felmeddelande som berättar problemet.

Glömt lösenord

Om du har glömt ditt lösenord, klicka på "Har du glömt ditt lösenord" under inloggningsrutan. Du blir då ombedd att ange din e-post. Fyll i din e-post och klicka sedan på den blå pilen. Ditt lösenord kommer att återställas och ett nytt skickas till den e-postadress du angivit. E-postmeddelandet kommer att tas emot från TENA Butikens hemsida. I vissa fall kan det filtreras till Skräppost så vänligen kontrollera dessa mappar. Vi rekommenderar att du ändrar det nya lösenordet till något du enkelt kan komma ihåg.

Personuppgifter

TENA Butiken är ansvarig för behandling av de personuppgifter som du lämnar till oss och informationen behandlas enligt gällande datalagstiftning.

I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig, samt att du är införstådd med och samtycker till att TENA Butiken och bolag som ingår i samma koncern behandlar, inhämtar eller lämnar ut uppgifter för informations- eller direktreklamändamål. Du kan närsomhelst skriftligen begränsa eller återkalla detta samtycke via TENA Butikens kundservice: tenabutiken@referens-tm.se.

Kundsupport och tillgänglighet

Frågor om din beställning
Kontakta TENA Butikens kundservice för frågor om din beställning.
E-post: tenabutiken@referens-tm.se
Tel: 031-755 19 16 (vardagar kl 09.00-12.00). 

Frågor om TENA
Om du har frågor om våra produkter eller produktval kan du ringa TENA Produktrådgivning tel. 020 – 27 20 20 måndag, onsdag, fredag kl 09.00-12.00 samt tisdag och torsdag 09.00-14.00 alt. skicka e-post till tena.nu@sca.com.

Force Majeure

TENA Butiken är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra förpliktelser enligt detta avtal, om ”force majeure” inträffar. Som force majeure räknas till exempel naturkatastrof, lagändringar, strejk, sabotage brand eller andra omständigheter som parterna inte råder över. Detsamma gäller vid plötsliga förändringar gällande krav som avser märkning av produkter t.ex. varningstexter, säljförbud eller beslut från myndigheter som påverkar marknaden och produkter i negativ riktning eller en onormal nedgång i marknaden.

Företagsinformation

SCA Hygiene Products AB
Organisationsnummer: 556007-2356

Postadress TENA Butiken
SCA Hygiene Products AB
Åkarevägen 1
Gate S
311 32 Falkenberg

Kundtjänst TENA Butiken
E-post: tenabutiken@referens-tm.se
Tel: 031-755 19 16 (vardagar kl 09.00-12.00)

TENA Produktrådgivning
E-post:  tena.nu@sca.com
Tel: 020-27 20 20 (mån, ons, fre kl 09.00-12.00, tis och tors kl 09.00-14.00) 

Fakturafrågor - Collector
E-post: contactcenter@collector.se
Tel: 031-750 27 73 (vardagar kl 08.00-18.00)
Hemsida: www.collector.se