TENA Prenumeration

Om TENA Prenumeration

Med Tenabutikens prenumerationsservice kan du få automatiska leveranser av våra produkter. Du kan välja att få en ny prenumeration varje månad, varannan månad, eller en gång i kvartalet. När du har startat en prenumeration kommer vi att skicka en ny leverans löpande enligt ditt prenumerationsintervall tills dess att du väljer att säga upp prenumerationen. 

Mer information om hur du startar, uppdaterar eller säger upp din prenumeration hittar du under Frågor och Svar samt i vår Steg-för-Steg guide för TENA Prenumeration. 

Priser och betalning TENA Prenumeration

Priset för din prenumeration baseras alltid på de aktuella priserna I Tenabutiken.se dagen när din order skickas. Du får 5% rabatt på alla dina prenumerationsordrar. Om det finns en högre rabatt i webshopen på orderdagen kommer du att få den rabatten på den aktuella produkten istället. Läs mer om detta under Köpvillkor.

Betalningen för din prenumerationsorder kommer att göras på samma sätt som du betalar första ordern när du startar prenumerationen. Om du väljer att betala med kort kommer pengar att dras den dagen en ny order skickas. Om du har valt att betala med faktura skickas en ny faktura samma dag som ordern skickas. Läs mer under Köpvillkor

Vänlig säkerställ alltid att du har ett giltigt och fungerade betalningssätt dagen som din order ska skickas. (Du får en påminnelse några dagar innan). Behöver du byta betalningssätt? Vänligen kontakata Kundservice

Om du har valt att betala med kort kommer vi att skicka ett email när ditt kort är på väg att gå ut, och samtidigt be dig att uppdatera din prenumeration med ett nytt betalkort. Detta görs genom att man tar bort den nuvarande prenumerationen och startar en ny med det nya kortet som betalsätt.  

Leverans TENA Prenumeration

Din order kommer att leveras på samma sätt som du valde att din första order skulle leveras vid prenumerationens start. Leveranskostnaden är densamma som för vanliga ordrar. Läs mer under Köpvillkor.

Alla produkter i din prenumeration som har samma orderdatum kommer att levereras tillsammans med en leveranskostnad. Detta innebär att om du har en pågående prenumeration med leveransdatum den 24e februari och startar en ny prenumeration är det en bra idé att gå in under "Mina Prenumerationer" och lägga in samma leverandatum även för den nya prrenumerationen. Läs mer nedan om hur du ändrar leveransdatum för din prenumeration. 

Hantera din prenumeration

Under "Mitt Konto" i menyn hittar du en flik som heter "Mina Prenumerationer". Här kan du enkelt ändra orderdatum, hoppa över en leverans, ta bort din prenumeration elle rändra antalet produkter i din prenumeration.  

Hantera prenumerationer

Du kan göra ändringar ända fram till orderdatum. Med "Hoppa över"-knappen som är en blå pil kan du hoppa över nästa leverans. Du ser då direkt vilket ditt nya orderdatum blir. (Exempelvis om din nästa order skulle göras 10 april och du har prenumeration med 1-månaders intervall och klickar på "Hoppa över" så kommer du att få ett nytt order datum 10 juni). Praktiskt om man har mycket produkter kvar hemma eller ska åka iväg en längre period. Du kan också klicka på datumet för din nästa order, detta kommer att ta fram en kalender där du kan välja ett nytt orderdatum helt fritt.