Frågor och svar

Detta är våra vanligaste frågor. Vänligen läs här innan ni kontaktar oss:

Produktval

Vilken produkt behöver jag?
Behöver du rådgivning om produktval kan du ringa TENA Produktrådgivning. Öppettider måndag, onsdag, fredag kl 09-12 samt tisdag och torsdag kl 09-14 tel. 020 - 272020.

Kan jag få ett gratisprov innan jag lägger min beställning?

Vissa produkter finns att få innan beställningen. Läs mer under Varuprover.

Behöver du mer information? Besök TENAs hemsida.

Mycket mer information om urinläckage och våra produkter finns på TENAs hemsida.

Leveranstid

Leveranser
Leveranstiden är normalt 2-5 vardagar. Om en vara inte finns på lager är leveranstiden normalt 5-7 vardagar. Om varan är försenad har du rätt att häva ditt köp.

Leveransadress

När du handlar hos oss kan du välja att hämta beställningen på din närmaste DHL Service Point eller att få produkterna hemlevererade. Om du registrerar dig som kund så sparas dessa uppgifter till nästa beställningstillfälle och det finns även möjlighet att lägga till fler leveransadresser.

Leverans via DHL Service Point kostar 45kr vid köp upp till 500 kr, för beställningar över 500 kr gäller fri frakt. När din leverans har kommit fram får du en SMS-avisering med information om på vilken DHL Service Point ditt paket kan hämtas upp.

Hemleverans via PostNord kostar 99 kr. När ditt paket är redo att levereras aviseras du via SMS (eller e-mail om du inte har mobiltelefon) för att komma överens om dag och tid för hemleveransen. Observera att tiden är ett leveransfönster om 2-3 timmar under dagtid, kl 8-17.

Betalning

Collectors fakturalösning
I samarbete med Collector Credit AB erbjuder vi faktura och delbetalning. När du väljer faktura som betalsätt får du hem dina varor innan du betalar. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller dela upp betalningen i mindre delar. Fakturan förfaller till betalning 30 dagar efter utställande.

Du kan endast beställa till din folkbokföringsadress när du väljer faktura eller delbetalning och du måste vara minst 18 år gammal vid beställningstillfället. Om du registrerar dig kan du även välja att få varorna levererade till en annan adress än folkbokföringsadressen. När du fått fakturan kan du välja att delbetala upp till 12 månader genom att betala in det lägsta belopp som är angivet på fakturan. Vid delbetalning tillkommer en ränta på 19,2 procent per år.

En mindre kreditprövning görs som i vissa fall vilket innebär kreditupplysning. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.
För att se fullständiga villkor för Collectors faktura se länkarna nedan:

Allmänna villkor för faktura och kontokredit
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

Återbetalning
Du som har betalt din faktura men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Collector. För återbetalning av tillgodot behöver vi kontaktuppgifter och kontouppgifter från dig, vi lagrar inte dessa uppgifter i samband med din betalning. Maila dina uppgifter till refund@collector.se eller ring till 031 - 7502773. Du kan även besöka oss på https://commerce.collector.se

Registrering på webbplatsen

Observera att du behöver ha antingen mobiltelefon eller e-mailadress för att kunna handla i TENA Butiken då du kommer att få avisering om din leverans via SMS alternativt e-mail.

Jag lägger regelbundet orderar och vill spara mina uppgifter för att spara mig tid. Hur gör jag detta?

Klicka på "Skapa konto" (finns under Logga in i menyn till vänster). Fyll i alla fält (röda stjärnor markerar att det är obligatoriska fält). Se till att "e-postadressen "/" Bekräfta e-postadress" fälten matchar, och att "Skriv nytt lösenord"/"Bekräfta nytt lösenord" fälten även de matchar. Kryssa i rutan för att godkänna våra Villkor - ta dig tid att läsa dessa, eftersom de kan skilja sig från andra nätbutiker. Skriv in bokstäver och siffror i bilden i rutan. Klicka på "Skapa konto". Din anmälan kommer att bekräftas. I händelse av fel eller tomma fält, får du ett felmeddelande som berättar problemet.

Jag har glömt mitt lösenord. Vad gör jag nu?

Om du har glömt ditt lösenord, klicka på "Har du glömt ditt lösenord" under inloggningsrutan. Du blir då ombedd att ange din e-post. Fyll i din e-post och klicka sedan på den blå pilen. Ditt lösenord kommer att återställas och ett nytt skickas till den e-postadress du angivit. E-postmeddelandet kommer att tas emot från TENA Butikens hemsida. I vissa fall kan det filtreras till Skräppost så vänligen kontrollera dessa mappar. Vi rekommenderar att du ändrar det nya lösenordet till något du enkelt kan komma ihåg.

Ångerrätt/Reklamation

Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) har du som kund 14 dagars ångerrätt, utan påföljd och utan att ange skäl, från och med den dagen du mottagit din order. Att inte hämta ut sitt paket räknas inte som att man ångrar sitt köp. Önskar du returnera en produkt rekommenderar vi att du använder förtryckt returetikett som finns i din försändelse.

För att erhålla återbetalning måste du skicka tillbaka produkterna i originalförpackning, oöppnade och oskadade tillsammans med tillbehör, till följande adress:

SCA Hygiene Products AB
Åkarevägen 1
Gate S
311 32 Falkenberg

Återbetalning sker så snart som den returnerade varan är tillbakaskickad och mottagen av vårt lager, detta gäller både för dig som har betalt med kort och med faktura (i det fallet att du har hunnit betala fakturan innan reklamationen).

Önskar du reklamera en produkt skall du så fort som möjligt kontakta Tenabutikens kundservice på telefon 031-755 19 16 vardagar kl 09-12 alt tenabutiken@referens-tm.se. Använd returetiketten för att returnera dina produkter.

Från och med den 15 februari 2016 kan konsumenter inom EU använda sig av Online Dispute Resolution (ODR) för att lösa eventuella tvister utanför domstol. Läs mer om ODRhär. Vi följer ARN (allmänna reklamationsnämnden) vid eventuell tvist.

Företag

TENA Butiken för företag

För att handla i TENA Butiken för företag, vänligen klicka här.